=>Chat <=Kdo chce může pokecat =)

Vědci objevili protein, který by měl zastavit proces šedivění

15. července 2011 v 17:29 | Lusiik |  ~Móda~

S proteinem "wnt" konec šedivých vlasů

Vědci se šedivým vlasům dostali až na kořínek. V několika různých experimentech rozpoznali protein, který se jmenuje "wnt" a který je vitální v produkci barvy vašich vlasů. Pokud bychom tedy používaly šampóny a jiné kosmetické výrobky s tímto wnt proteinem, naše bílé a šedé vlasy by mohly zpátky dostat svoji přirozenou barvu. Takový objev by mohl ženám ubrat na vzhledu několik let a ušetřit několik stovek i tisíce korun za návštěvu vlasových salónů. Bezpochyby by tyto prostředky uvítali i někteří muži, jejichž ego tím v jejich středním věku neskutečně trpí.

Američtí vědci popisují hned několik experimentů, které dokazují, že protein zvaný wnt je skutečně existujícím klíčem k mladistvému looku bez šedivých vlasů. Svými články v magazínu Cell (Buňka), ukazují, že tento protein zahajuje reakce, které vedou k produkci pigmentu, jež dodá vašim vlasům svou vlastní barvu, a tedy zastaví šedivění.

Podpora růstu vlasů

Kromě zastavení šedivění, má protein wnt ještě jednu velice pozitivní vlastnost, a tou je podpora růstu vlasů, a to nejen do délky, ale také co do kvalitní tloušťky. Kromě toho, že vaše vlasy získají přirozený pigment, by také měly být hustší a pevnější.

Již předešlé výzkumy dokázaly, že protein wnt je také zodpovědný za produkci nových vlasových folikulů (Vlasový folikul je tkáň, která obaluje vlas a z níž vlas vyrůstá (1)). Doposud se myslelo, že folikuly, malinkaté struktury zodpovědné za růst vlasů, byly vždycky formovány ještě před samotným narozením a postupně s přibývajícím věkem jich ubývalo, což samozřejmě vede ke ztrátě vlasů a jejich vypadávání.

K šedivění přispívá i odbarvování vlasů v pozdějším věku

Ale protein wnt není jediným viníkem, co se šedivění vlasů týče. Britští vědci upozorňují také na přílišné odbarvování, což může být také příčinou šedivění. V nevýhodě jsou však spíš starší nežli mladší ženy. Vědci poznamenávají, že mladé ženy, které k zesvětlení svých vlasů používají barvy s hydrogen peroxidem, nemusí se nutně obávat, že jejich vlasy zešediví. Oproti tomu, starší ženy mohou naopak zesvětlením vlasů proces šedivění značně urychlit.

Výzkumy také dokazují, že ve většině případů spatří Britové první šedivé vlasy již ve věku 25 let.

Stále je tu však genetika a nezdravý životní styl

Ačkoli máme okolo sebe neskutečně mnoho výzkumů a nejrůznějších vědeckých bádání, jasné je, že skutečnost, kdy začnou naše vlasy šedivět, záleží také na naší dané genetice, kterou neošálíme. Ačkoliv vlasy mohou šedivět samozřejmě také nesprávným a nezdravým životním stylem, mezi které patří požívání alkoholu nebo kouření cigaret. Stejně negativní dopad na nás mají i zátěžové a stresové situace nebo nezdravé diety, které stejně jako alkohol a kouření mohou urychlit proces šedivění vlasů.

Někteří muži jsou však v šedinách sexy

Na druhou stranu jsou šedé vlasy, spíše tedy u mužů sexy symbolem. Příkladem mohou být několik hollywoodských herců a světových osobností, mezi které stoprocentně patří Richard Gere, Sean Connery, George Clooney nebo Robert De Niro, ale také bývalý prezident Spojených států amerických, Bill Clinton.
_____________
PS.Já osobně si myslím že to je blbost =D -- Ale můžu se mýlit ^^

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.